Main menu:


Poll

WahWah moet ook internationale nieuwkomers stimuleren!
View Results

Zoeken

Categorieën

RSS Agenda

Spam Blocked

Lekkerste Lunchroombroodje op WahWah?

Bekendmaking winnaar op 2 november aanstaande

LEKKERSTE LUNCHROOMBROODJE 2012: DE KANSHEBBERS

Bilthoven, 17 augustus 2012 – Lunchroom, het vakblad voor de lunchroombranche, organiseert dit jaar wederom de wedstrijd om het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Vandaag zijn de genomineerde broodjes bekend gemaakt. In willekeurige volgorde zijn de kanshebbers op de titel Lekkerste Lunchroombroodje van 2012:

- Vliegende Hollander; Petra van Stijn, Vé Békery Broodjes & Zo, Arnhem

- Prego’s parel; Cris Mosch, Lunchroom Prego, Alkmaar

- Sandwich Smaak; Anielka Menner, Smaak, Rijen

- Javaanse kipsaté wrap; Ed Vischschraper, Bijenkorf Den Haag, Den Haag

- Say Cheese; Jurgen de Ruijter, ‘T Stief Kwartierke, Breda

Jurybezoek

De genomineerden gaan nu een spannende periode tegemoet. Tussen 18 augustus en 1 november 2012 worden de genomineerde broodjes geproefd door de vakjury onder leiding van hoofdredacteur en juryvoorzitter Frank Lindner. De jury zal tijdens haar onaangekondigde bezoeken letten op: smaak, presentatie, broodgebruik, originaliteit, gebruik en versheid beleg, garnering, en mondgevoel.

De winnaar wordt op vrijdag 2 november 2012 bekend gemaakt. Dit gebeurt tussen 12.00 en 13.00 uur. Een delegatie van Lunchroom zal dan bij de winnaar ‘binnenstormen’ met de schaal en een oorkonde waarna hem of haar eeuwige roem toekomt.

Hoog niveau

Lindner: “Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de deelnemers. Deze is over de hele linie hoger dan verleden jaar. We hebben prachtige inzendingen gekregen en ontzettend goede broodjes mogen nomineren.”

“Het valt op dat er dit jaar relatief veel met kip wordt gewerkt. Ook zagen we veel inzendingen waar (st)oer-brood als basis wordt gebruikt. Verder wordt er redelijk wat gestapeld en zaten er redelijk wat ‘dubbele dekkers’ tussen de inzendingen. Van de deelnemende broodjes was er eentje die vegetarisch is. Met alle trends rondom groenten en vleesvermindering hadden meer vegetarische inzendingen verwacht.”, aldus Lindner.

Noot voor de redactie – niet voor publicatie

Over Lunchroom

Lunchroom is hét vakblad voor de immer sterk groeiende en professionaliserende lunchroommarkt. Vanaf 2000 heeft de lunchroommarkt zich onttrokken aan de economische tegenwind. Zelfs in de jaren 2008 -2011 groeide de lunchroommarkt. De lezers van Lunchroom zijn de eigenaren, het personeel en toeleveranciers. Het vakblad verschijnt zeven maal per jaar en bereikt alle lunchroomhouders van Nederland.

Over Uitgeverij PS: bv

Uitgeverij PS: bv geeft horecavakbladen uit in Nederland.

Titels zijn Hospitality Management, Lunchroom, De RestaurantKrant, Bed & Breakfast, De CaféKrant, Hotellerie.nl en Hotelbouwplannen. Verder geeft Uitgeverij PS: bv een aantal specials uit, zoals Hotel & F&B, Hotel & Design en Lunchroom & De CuliTip.